Categorieën
Ondernemen

Push jouw onderneming naar een hoger niveau!

Eindelijk is het zo ver. Je hebt je plan nu ook daadwerkelijk uitgevoerd en je onderneming is van start gegaan. Super spannend natuurlijk, maar nu is het ook echt de uitdaging om klanten te vinden. Dit doe je op verschillende manieren, maar het is wel belangrijk om de juiste klanten te vinden. In deze blog vertellen we jou een aantal tips om jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen! Lees snel verder. 

SEO of SEA? 

Laten we nou even eerlijk zijn. Wanneer we op zoek zijn naar een product/dienst, wat is de eerste handeling die we verrichten? Juist. We gaan op zoek in Google. Het is dan ook voor elke onderneming de uitdaging om op de eerste pagina van de Google zoekresultaten te (blijven) staan. Er zijn tevens weinig mensen die doorzoeken tot de 2e, 3e of 4e pagina van de Google zoekresultaten. Er zijn eigenlijk twee manieren om je website hoger te krijgen in Google. SEO en SEA. SEO is gebaseerd op de organische zoekresultaten en SEA zijn de advertenties die je bovenaan de zoekresultaten ziet. Wanneer je deze 2 onderdelen goed weet te combineren zal je vanzelf steeds hoger in de Google zoekresultaten tevoorschijn komen. Heb je zelf geen kennis omtrent deze termen? Dan raden wij het aan om een online marketing bureau in te schakelen. Zij zorgen er vervolgens voor dat jouw website geoptimaliseerd wordt zodat jij ook hoog in de Google zoekresultaten te vinden bent. Ideaal toch? 

Werk Agile

Agile helpt je om met snel veranderende prioriteiten om te gaan. Normaliter zijn snel veranderende prioriteiten een groot gevaar voor organisaties, maar voor Agile werkers zijn deze gebeurtenissen juist een brandstof. Door middel van Agile werken, werk je in korte sprints en houd je je lange-termijn doelstellingen in de gaten. Op deze manier is het makkelijker om in te spelen op de gebeurtenissen die je niet zelf in de hand hebt. Daarnaast vergroot Agile werken je draagvlak, zichtbaarheid en voorspelbaarheid. Doordat iedereen met hetzelfde bezig is creëer je een gezamenlijke ritme, leren de collega’s elkaar kennen en bouwen jullie samen aan een mooie groei. 

Leer je doelgroep écht kennen! 

De customer experience wordt alsmaar belangrijker en klanten hebben steeds hogere verwachtingen. Het is daarom voor ondernemers ook belangrijk om aan deze verwachtingen te voldoen. Leer daarom je doelgroep écht kennen. Niet alleen de demografische factoren, maar vraag door. Wat houdt hen bezig? Welke pijnpunten ervaren zij? Wat zijn de jobs to be done en waarom moeten ze jouw product/dienst kiezen? 

Klantdata is tegenwoordig overal te vinden en de hoeveelheid data maakt het dan ook lastig om een echt klantprofiel te creëren. Breng daarom alle data samen in een Data Management Platform zodat je alle data veilig bewaard op één plek. Bouw vervolgens vanuit al je klantdata verschillende persona’s en pas je strategie toe op basis van je persona’s. Wanneer je al deze informatie heb verzameld en toegepast zal je zien dat jouw onderneming stap voor stap naar een hoger niveau gaat!