Categorieën
Ondernemen

Waarom het geven van duurzame relatiegeschenken een goede keuze is

Als ondernemer is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn voor (potentiële) klanten. Door relatiegeschenken te geven creëer je deze zichtbaarheid en is de kans zeer aanwezig dat jouw bedrijfs- of merknaam zich via mond-tot-mond reclame verspreid. Tevens maak je nog beter naam voor jezelf door te gaan voor duurzame relatiegeschenken. In dit artikel gaan we dieper in op waarom het geven van duurzame relatiegeschenken een goede keuze is. 

Wat zijn duurzame relatiegeschenken?

Een relatiegeschenk is duurzaam als er rekening gehouden wordt met het milieu en de impact van het geschenk op het milieu. Duurzame relatiegeschenken worden dan ook gemaakt van materialen die vriendelijk zijn voor het milieu. Denk bijvoorbeeld aan materialen als bamboe, koffieschillen of maïszetmeel en biologisch of gerecycled materiaal. Gelukkig gooien steeds meer fabrikanten van relatiegeschenken het op de duurzame toer waardoor er altijd wel een duurzaam relatiegeschenk voor jou tussen zit.

Duurzame relatiegeschenken zijn een goede keuze

Een relatiegeschenk geven doe je natuurlijk om onder de aandacht te komen of te blijven. Daarnaast brengt het geven van een duurzaam relatiegeschenk nog meer voordelen met zich mee. We hebben de belangrijkste op een rijtje gezet.

Blijvende herinnering

Een duurzaam relatiegeschenk zorgt voor een blijvende herinnering omdat je bij het zien van het geschenk aan het bedrijf denkt. Op deze manier blijft jouw bedrijf of merk top of mind bij de ontvanger en pluk je hier later wellicht de vruchten van. 

Imago boost

Daarnaast zorgt een duurzaam relatiegeschenk ook voor een goed imago. De ontvanger ziet namelijk dat je bewuste keuzes maakt als het gaat om relatiegeschenken. Dit bevorderd ook de kijk op jou als bedrijf of merk. 

Wederkerigheid

Het geven van een duurzaam relatiegeschenk brengt ook een psychologisch effect in beweging. Wanneer je iemand iets geeft, voelt de ontvanger een (enthousiaste) drang om iets terug te doen. Dit kan in de vorm van een fysiek product of dienst zijn.

Blijk van waardering

Het geven van een duurzaam relatiegeschenk fungeert als een blijk van waardering. Laat je (potentiële) klanten zijn dat je hen waardeert door het geven van een attentie. Het hoeft niet altijd een groots cadeau te zijn. Ook met iets kleins geef je een blijk van waardering. 

Duurzaam geschenk

Niet geheel onbelangrijk is het duurzame aspect van het relatiegeschenk. Wanneer je gaat voor een duurzame variant verlaag je de negatieve impact die je hebt op het milieu. Draag bijvoorbeeld aan bij het verlagen van CO2-uitstoot en kies voor gerecyclede materialen om ook je relatiegeschenken binnen het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen te laten vallen. 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *